Szürke, fehér

Nem sokan tudták, gyakorlatilag tényleg csak néhányan, és ők is zömmel véletlenül: Gergőnek volt egy epilepszia szerű rosszulléte még februárban. Nem a klasszikus nagyroham, amit a filmekben látni, csak egy 15 mp-es kikapcsolás, elbambulás. Persze már másnap a neurológián voltunk, kivizsgálások sora következett. A rutin EEG negatív lett, az alvásos mutatott némi eltérést, de annyira minimálisat, hogy azt mondták, hogy ha a "roham" nem ismétlődik, akkor csak év múlva kell mennünk legközelebb. Persze ismertek engem, az aggodalmaskodás nagyasszonyát.....Gábor elárulta a doktornőnek, hogy én csak akkor fogok megnyugodni, ha csinálnak neki egy MR vizsgálatot is. A sors kegyeltjei vagyunk,mert egy olyan főorvost sikerült kifognunk, aki nem küldött el a sunyiba, hanem azt mondta, hogyha az én szorongásom ilyen mértékű, akkor megoldjuk, semmi sem olyan fontos mint egy család nyugalma, bár ő orvosilag nem látja indokoltnak. Szóval kaptunk időpontot, de jött a hányós.fosós. Kaptunk egy másikat, jött a köhögés. Most pénteken volt a harmadik időpontunk, de jött a takonykór. Előtte napokkal antibiotikumos orrcseppet kapott, de én reménytelennek láttam a helyzetet, már ott tartottam hogy felhívom őket és lefújom az egészet, úgyis megnyugodtam már azóta. Azért reggel besétáltunk a kórházba, és csodák csodájára a fül-orr-gégész kimondta a végszót: Altatható.
Puff neki. Erre nem is számítottam. Nem is húzom az időt, végül meglett a diagnózis, és milyen jó is hogy végül nem adtam fel. Gergőnek egy fejlődési rendellenesség miatt volt a kis rosszulléte. Nagyon leegyszerűsítve arról van szó, hogy van egy kis szürkeállománya a fehérállományában. Kb egy centiméteres, nyolcas alakú részen. Ez még magzati korban alakult így ki, nem fog nőni, ez egy állapot, ami okozHAT epilepsziát a későbbiekben. De az is lehet hogy soha többé nem lesz semmi ilyen jellegű probléma. Az sem biztos hogy a februári "rohamot" ez okozta, ugyanis, az EEG jelei nem lokalizálódtak egy gócpontra, ahogy az ilyenkor lenni szokott. Mindenesetre sokkal jobb így, fel vagyunk készülve, és rendszeresen csinálnak majd neki alvásos EEG-t. Ennyi. Nem akartam beszélni róla, mert pont elég volt az én aggodalmam, nem akartam hogy mindenki állandóan erről kérdezzen hasonlóképpen aggódva mint én. Reméljük nem fog a későbbiekben ez problémát okozni, de ha esetleg okoz, akkor az is nagyszerűen kezelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése